آرش آنا (کودک شگفت انگیز)

آموزش ریاضی، علوم، آموزش قرآن و فارسی (بخوانیم) و فارسی (مهارت‌های نوشتن) همراه با آرش و آنا

آرش آنا (کودک شگفت انگیز)

آموزش ریاضی، علوم، آموزش قرآن و فارسی (بخوانیم) و فارسی (مهارت‌های نوشتن) همراه با آرش و آنا

اپلیکیشن کودک شگفت‌انگیز نام نرم‌افزار جذابی است که توسط شرکت همراهان آتیه پاسارگاد طراحی و منتشر شده است. در این نرم‌افزار تلاش شده تا مفاهیم ریاضی، علوم، آموزش قرآن و فارسی (بخوانیم) و فارسی (مهارت‌های نوشتن)، کاملا با روش‌های جدید آموزشی و زیر نظر کارشناس برگزیده‌ی آموزش‌وپرورش برای کودکان آماده شود.
در اپلیکیشن کمک آموزشی ابتدایی همراهان در نظر گرفته شده این است که شما هر زمان احساس کنید کودک شما نیاز به تمرین یا مرور دارد، می‌توانید به مطالب ماه‌های گذشته دسترسی داشته باشید. یکی از نقاط قوت اپلیکیشن کودک شگفت‌انگیز این است که تمرین‌های این نرم‌افزار به صورت داستانک (داستان کوتاه) آماده شده تا کودک شما بتواند به راحتی با ان ارتباط برقرار کرده و درک درستی از مفاهیم آموزش داده شده داشته باشد.
یکی از دلایلی که باعث پیشرفت قابل توجه کودک شما می‌شود، حس همزادپنداری است که میان کودک و شخصیت کارتونی داخل نرم‌افزار ایجاد می‌شود.
شرکت همراهان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در تمامی مراحل یادگیری کودک همراه والدین و کودکان باشد. مدرس این دوره به صورت کاملا شیوا و به زبان کودکان مفاهیم اصلی را آموزش می‌دهد و این قابلیت وجود دارد که هر زمان مطالب، سرفصل‌ها و روش‌های آموزش‌وپرورش ابتدایی تغییر کند، اپلیکیشن کودک شگفت‌انگیز نیز مطابق با آن به‌روزرسانی شود.

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نوشتن دیکته و خوش‌خطی در تمام مراحل زندگی اهمیت داشته و نشان از توان یادگیری افراد در گذشته دارد.

معمولا دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی و کلاس اول، دوم و سوم دبستان در نوشتن دیکته و خوش‌خطی مشکل دارند. اما روش‌های جدید آموزش دیکته و خوش خطی وجود دارد که به شکل مختصر به آنها می‌پردازیم.

ابتدا در مورد نوشتن دیکته و املا صحبت می‌کنیم و سپس به خوش‌خطی می‌پردازیم.

املای گروهی یکی از روش‌های خوب برای آموزش دیکته است که دانش‌آموزان در گروه‌های چن نفره به همدیگر دیکته گفته و امتیاز می‌گیرند. روش کامل کردن جای خالی با کلمات داده شده روش نوین دیگری است که در یادگیری بهتر دیکته‌نویسی کمک می‌کند.

روش جدید دیگر در آموزش دیکته کلاس اول، دوم و سوم دبستان مسابقه‌ی املا روی تابلو یا با استفاده از آب‌پاش روی حیاط مدرسه است که هر گروهی زودتر بتواند املا را بنویسد امتیاز بیشتری می‌گیرد.

استفاده از بریده‌های روزنامه روش جذاب دیگری است که از دانش‌آموزان خواسته می‌شود روزنامه و مجلات را با خود به کلاس بیاورند و با بریدن کلمات جدید و کنار هم قرار دادن آنها جمله بسازند. هر کسی جمله‌ی بهتر و طولانی‌تری بسازد برنده خواهد شد.

نوشتن املا به صورت نقاشی یکی دیگر از روش‌های آموزش دیکته است که دانش‌اموزان در دفتر نقاشی خود املا را به صورت تصویری می‌کشند و می‌نویسند. یکی دیگر از این روش‌ها، دیکته ذهنی است که ابتدا متن املا بین دانش‌آموزان تقسیم شده و بعد از چند دقیقه مطالعه آنها باید هر چه در ذهن دارند بنویسند.

البته روش‌های زیادی برای نوشتن املا چون املای سنباده‌ای، املای یادسپاری، املا به کمک آینه و املای فرمانده‌ای و... وجود دارد که نمی‌توان به همه‌ی آنها اشاره کرد.

اما برای آموزش خوش خطی نیز روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از قلم مو انگشت دست روی شن است که کمک می‌کند دانش‌آموزان برای نوشتن اصلی آماده شوند. یکی دیگر از روش‌ها این است که از فردی خوش خط بخواهیم با فشار روی کاغذ متنی را بنویسد و دانش‌آموزان در جای کم‌رنگ آن دوباره متن را پررنگ کنند.

یکی دیگر از روش‌های آموزش خوش خطی کلاس اول، دوم و سوم دبستان این است که حروف و کلمات را به صورت جداگانه بنویسیم تا دانش‌آموزان با لمس جداگانه‌ی آنها بتوانند درک بهتری از شکل نوشتاری کلمات داشته باشند. البته خوش‌خطی می‌تواند ارثی باشد ولی با روش‌های جدید و اکتسابی نیز می‌توان به آن رسید.


  • آرش آنا